Omat tiedot

Voit tarkistaa eläkkeesi tai kuntoutusrahasi maksamiseen liittyvät tiedot sekä muuttaa tilinumerosi ja yhteystietosi verkkopalvelussamme, jos sinulla on kirjautumiseen tarvittavat pankkitunnukset tai mobiilivarmenne ja asut Suomessa. Pääset katsomaan ja muuttamaan omia tietojasi verkkopalvelussamme vasta kun eläkkeesi tai kuntoutusrahasi maksu on alkanut.

Eläketiedot

Tilinmuutos

Jos haluat muuttaa tilin, jolle eläkkeesi tai kuntoutusrahasi maksetaan, voit käydä itse muuttamassa tilinumerosi kirjautumalla palveluumme pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli tilinumerosi muuttaminen ei jostain syystä ole mahdollista verkkopalvelussa, saat kirjautuneen palvelussa ohjeet, miten toimia.

Jollei sinulla ole pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta, voit tulostaa tältä sivulta aukeavan tilinmuutoslomakkeen ja postittaa sen täytettynä ja allekirjoitettuna osoitteeseen:
Varma
Eläkemaksut
PL 3
00098 VARMA.

Koska tilinmuutosilmoituksessa täytyy olla eläkkeensaajan tai kuntoutusrahan saajan allekirjoitus, emme voi vastaanottaa tilinmuutoksia puhelimitse tai sähköpostitse.

Osoitteenmuutos

Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa meille osoitteesi muutoksesta, koska saamme väestörekisteriviranomaisilta tietoja Suomessa asuvien eläkkeensaajiemme osoitteenmuutoksista päivittäin. Osoitteen ja muiden yhteystietojen muuttaminen on silti mahdollista verkkopalvelussamme.

Ilmoita kuitenkin aina osoitteenmuutoksesta eläkemaksuosastollemme, jos asut ulkomailla. Ilmoittamalla uuden ulkomaan osoitteesi varmistat, että saamme sinuun tarvittaessa yhteyden kirjeitse ja eläkkeesi maksaminen voi jatkua keskeytyksettä. Voit ilmoittaa osoitteenmuutoksesta alla olevalla sähköisellä lomakkeella, sähköpostitse, kirjeitse tai faksitse.

Usein kysytyt kysymykset

Pitääkö osoitteenmuutoksesta ilmoittaa vai saako Varma tiedon viranomaisilta?
Olen vaihtanut pankkia. Miten ilmoitan tilinumeronmuutoksen?